Wednesday, September 1, 2010

A sleepless night

Herre, jag är trött, men vill inte klaga. Jag vet att Du är med mig och håller mig inte vaken utan orsak. Tacksam för tiden i bön, men långsam att be med frimodighet och öppet hjärta. Det känns ofta så numera. Fast det är ändå annorlunda ikväll. Öppna mitt hjärta, bryt ner väggarna som håller mig bunden i och av mig själv. Befria mig, Herre! Befria mig, ber jag.

Du är kärlek. Det vet jag. Jag vet det inte heller bara i huvudet utan har upplevt Din kärlek i mitt liv. Du väckte mig från döden, kallade mig ifrån stigen jag vandrade som bara ledde till graven. Du älskade mig medan jag fortfarande var Din fiende. Du vakade över mig med Din stora nåd. Göm mig i Dina vingars skugga nu med. Släpp mig aldrig, Jesus. Du är min frälsningen och mitt hopp. Utan Dig far jag bara åt graven.

Hjälp mig, Herre, att tala högt mitt hjärta för Dig, att verkligen kasta allt som ligger på mitt hjärta till Dig. Jag håller ingenting tillbaka. Jag är Din nu. Jag prisar Dig ty jag är underbart skapad. När jag säger orden känns de främmande på tungan. Jag är underbart skapad. Så som jag, så vill Du att jag ska vara. Där jag är, där är Du med. Du fattar mig med Din högra hand. Denna kunskapen är mig allt för underbar, den är så hög att jag ej kan förstå den. Ge mig förmågan att ta emot Din ofattbara, oändlig och ovillkorlig kärlek.

Jag är Din dotter och sluter mig till Dig.

Lär mig att ta emot och ge Din kärlek.

No comments: